DISSE HOLD FINDER DU I URBAN

LIGHT
Funktionel og effektiv træning for alle uanset niveau. Her træner vi hele kroppen med en lang række af øvelser med for eksempel kettlebells, sandsække, kasser, ringe, sjippetov, håndvægte og medicinbolde. Light-timerne er ofte bygget op som cirkeltræning eller inspireret af workouts fra CrossFittens verden. På Light er der ingen komplicerede øvelser med vægtstænger, og det er et rigtig godt sted at starte din holdtræning i Urban. Selvom Light ikke byder på de teknisk sværeste øvelser, er der dog masser af udfordring, og alle kan få en rigtig effektiv, hård og god træning her.

ABS & CORE
Skal du have styrke maven og ryggen, have trænet din stabilitet og din kerne? Så kan du kaste dig over vores ABS & CORE-timer, hvor du kommer til at give din kernemuskulatur en ordentlig omgang styrketræning. Det er langt mere end blot mavebøjninger, og alle ABS & CORE-timer vil udfordre selv den stærkeste kerne. Det er dog et hold, hvor alle kan være med uanset niveau.

WOD (CrossFit)
Forkortelse for Workout Of the Day, og det er CrossFit. Funktionel, varieret træning ved relativ høj intensitet. Det er vægtløftning kombineret med gymnastiske bevægelser kogt sammen med intensiv og hård cardio. Timerne vil ofte have to dele. Den første del med styrketræning eller hvor vi øver os på en specifik bevægelse, og den anden del med selve workouten. Programmet vil fra 1. juni være baseret på Invictus’ Performance Program, der selvfølgelig er tilpasset til vores center, medlemmer og udstyr. WOD er CrossFit, hvor alle kan være med. Det kan dog være en god ide at starte ud på Light, hvis du aldrig har lavet funktionel træning før.

BEGYNDER WOD (CrossFit)
Det perfekte hold til den nye crossfitter. Har du aldrig trænet crossfit før, kan du starte op her. Vi bruger lang tid på at øve teknikken, og vi tilpasser alle workouts og øvelser til dit niveau. Her er der plads til ALLE niveauer. Holdet er også rigtig godt for dig, hvis du vil have lidt mere teknisk udfordring i forhold til vores LIGHT-hold, eller hvis du bare har haft en lang pause fra crossfit-træningen, og vil have genopfrisket diverse teknikker.

TEAM WOD (CrossFit)
Tag din bedste træningsmakker i hånden og få en sjov, udfordrende og benhård time. Det er typisk længere crossfit workouts (eller flere korte), hvor du arbejder sammen med de andre i hold af 2, 3 eller 4. Du behøver ikke have en makker på forhånd, vi laver altid holdene på timen. Der vil ikke være en grundig teknisk gennemgang, så vil du lære avancerede crossfit-øvelser, skal du på vores WOD-hold, BEGYNDER WOD eller et af de andre specialhold. Men det er altid muligt at tilpasse og skalere TEAM WOD til dit/jeres niveau.

GYMNASTICS (CrossFit)
Vil du lære at stå på hænder? At gå på hænder? Eller måske endda at lave pushups imens du står på hænder? På GYMNASTICS øver vi os på de mange forskellige gymnastiske bevægelser, der indgår i crossfit-træningen. Det er primært styrketræning med kropsvægt og teknisk træning af en blandt andet pullups, muscle ups, håndstand, toes 2 bar, skin-the-cat, handstand walk, handstand pushups og andre lignende øvelser. Holdet er for alle, der gerne vil lære eller blive bedre til de gymnastiske elementer. Det anbefales dog, at du har en rask skulder, da skulderen indgår i nærmest alle bevægelser på denne time.

STYRKE
Hvis du gerne vil øge din styrke, er dette holdet for dig. Det er styrketræning baseret på backsquat, frontsquat, dødløft, bænkpres, skulderpres og forskellige trækøvelser så som pullups, ringrows eller barbell rows. Her er der god tid til at lære teknikken til de forskellige øvelser, og STYRKE-holdet kan både være et godt sted at starte din træning og et rigtig godt supplement til de andre hold i Urban.

VÆGTLØFTNING (V.L.)
Vil du være bedre til cleans, jerks og snatches, kan du få kyndig vejledning og træning på vores vægtløfterhold. Det er et rigtig godt supplement til vores WOD og ØVET WOD-hold, hvor du vil møde meget vægtløftning. På de dedikerede vægtløfterhold er der afsat 90 minutter til træningen, så der er tid til at gå langt mere i dybden, end der typisk vil være tid til på WOD og ØVET WOD.

OUTDOOR
Uanset vejr og vind træner vi altid udenfor i Urban. Outdoor er vores udendørshold, hvor vi laver alt fra intervalløb på de stejle skråninger på Kastrup Fort til sjove, hårde og anderledes workouts i vores egen gård. Vi slår på dæk, swinger med kettlebells, løber med sandsække og meget, meget andet. OUTDOOR er for alle uanset niveau.

O.C.R.
Her øver vi os til løb som Nordic Race, Tough Mudder eller nogle af de andre ekstremt populære løb, hvor diverse forhindringer skal passeres. Vi kravler over mure, hopper over kasser, swinger os i ringe og øver os i rebene. Her bruger vi hele kroppen hver eneste gang, og det er en sjov og anderledes time. O.C.R. kan både være indendøres og udendørs alt efter vejr, vind og tidspunkt, og der vil ofte være en del løb.

TRX
Effektiv træning med din egen kropsvægt via de velkendte TRX-stropper. Styrke, balance. fleksibilitet og stabilitet er kodeord for TRX-træningen. Her kommer du igennem hårde og udfordrende workouts med TRX-udstyret, hvor du vil møde hundredevis af forskellige øvelser.  TRX er et hold, hvor alle kan være med uanset niveau.

MOBILITY
Vil du være mere fleksibel og mobil? Skal du have en længere og grundig opvarmning til din træning? Så er mobility måske noget for dig. Disse timer er typisk 25 minutter, og kan både fungere som forberedelse til Light og WOD-hold eller blot din egen træning. Det kan også være en rigtig god cooldown efter et hold, eller en træning til din hviledag, hvor du bare skal restituere. Mobility er til alle, der gerne vil vedligeholde eller øge deres bevægelighed.

YOGA
Kom en tur til Yoga med vores kompetente instruktører og få en rigtig god træning. Yoga kan være mange ting, og der er mange gode effekter af træningen. Du nedsætter dit stress-niveau, du bliver mere smidig og du finder ro. Yoga kan gå rigtig godt sammen med de andre timer, enten som en opvarmning, cooldown eller som restitution.

BØRNEHOLD
Vores børnehold er delt op i 5-8 årige og 9-14 årige. Her får børnene en sjov og udfordrende time med en af vores dedikerede og dygtige instruktører. På børneholdet bliver leg og træning kædet sammen, så alle får en effektiv og underholdende time, hvor de både prøver kræfter med øvelser fra crossfittens verden og mange af de andre sjove ting, som vi tilbyder her i centret.

TRYK HER FOR AT SE HOLDPLANEN